Een passend visitekaartje
Wat zet je op je visitekaartje? Dit lijkt misschien vanzelfsprekend maar toch worden er soms nog dingen over het hoofd gezien. En als je dan alles erop hebt staan, hoe val je dan op? Je wilt natuurlijk niet dat jouw visitekaartje in de prullenbak beland.
Inhoud
Het doel van je visitekaartje is natuurlijk dat de klant contact met je opneemt. Daarom is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je gegevens makkelijk te vinden. Zet hierom altijd je telefoonnummer en email-adres op je visitekaartje. Daarnaast kan je ook het adres van je vestiging en je website erop zetten. Als je sociale mediakanalen hebt is het zeker een goed idee om deze erbij te zetten.
Naast deze contactgegevens is het ook belangrijk dat je je eigen basisgegevens vermeld. Denk hierbij aan je naam, je functie en eventueel een foto. Wij raden het zeker aan om een foto op je visitekaartje te zetten. Mensen onthouden sneller gezichten dan namen en zijn door een foto ook eerder geneigd om contact op te nemen.
Denk bij het ontwerpen van je visitekaartje ook aan je logo en huisstijl. Het is belangrijk dat je kaartje past bij je huisstijl en er professioneel uitziet.
Belangrijk
Als je alles op je kaartje hebt staan ben je er nog niet. Je wilt natuurlijk ook dat dit een mooie indruk geeft. Het is daarom belangrijk dat je jouw kaartje niet te druk maakt. Houd rekening met je huisstijl en denk goed na over hoe je de kleuren wilt inzetten. Daarnaast is het leuk als je iets persoonlijks op je visitekaartje zet. Denk hierbij aan een quote of call to action, dit zorgt ervoor dat jouw kaartje er echt uitspringt.
Naast opvallen met de inhoud kan je ook opvallen met het kaartje zelf. Wil je afdrukken op mat, glimmend, dik, dun of duurzaam papier?
Ons advies
Think outside the box. Soms kan je op een hele simpele manier je kaartje net wat opleuken. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om via een QR-code te verwijzen naar je website. Of wees op een andere manier lekker creatief.
Hier is wat inspiratie van onze eigen hand!
Tip!
Geef jouw visitekaartje iets extra's! Gebruik bijvoorbeeld groeipapier of maak er een coupon van!
Wij laten graag een kleurrijk vingerafdruk achter op onze opdrachten en op jouw logo!
Wil je eens brainstormen en kijken wat wij voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op!
Krista Peeters Concepts & Design
Krista Peeters Concepts & Design
Stuur ons een berichtje!
Gerelateerde blogs
Do' en don'ts op sociale media
De 6 voordelen van een huisstijl
Het verhaal achter het logo van Nike
Reactie schrijven