Waar moet je aan denken?
Als beginnend ondernemer wil je natuurlijk goed beginnen. Er zijn een hoop dingen waar je aan moet denken en moet regelen. Wij dachten dat het zou schelen als wij je een beetje op weg helpen met een handige checklist waar je op het gebied van grafische vormgeving en branding aan kunt denken.
De punten waar wij je bij kunnen helpen hebben we gemarkeerd met een *. Dus geen paniek als je er niet uitkomt! Sein ons in. Je hoeft het wiel niet alleen uit te vinden.
En alvast even een eerste TIP: Maak een planning voor jezelf. Stel jezelf doelen, per dag, per week, per maand. En zorg dat je kunt afvinken. Dat werkt lekker en zo blijf je in de flow.
Definieer je merkidentiteit
· Bepaal je merkwaarden, missie en visie. *
· Identificeer je doelgroep en concurrenten. *
· Ontwikkel een unieke positionering voor je merk. *
Ontwerp je logo en visuele identiteit
· Creëer een professioneel logo dat je merk vertegenwoordigt. *
· Kies kleuren, typografie & visuele elementen die consistent zijn met je identiteit. *
· Ontwikkel richtlijnen voor het gebruik van je visuele identiteit. *
Maak consistente merkuitingen
· Ontwerp visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, denk na over flyers, brochures en andere documenten met je visuele identiteit. *
· Creëer sjablonen voor presentaties, offertes, projectplannen, facturen en andere communicatiemiddelen. *
· Zorg ervoor dat al je merkuitingen consistent zijn in stijl en boodschap. *
Bouw een professionele website
· Ontwikkel een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke website die je merk weerspiegelt. *
· Zorg voor duidelijke navigatie, relevante inhoud en aantrekkelijke visuele elementen. *
· Maak de website responsive, zodat deze goed wordt weergegeven op verschillende apparaten. *
· Zorg dat je website goed te vinden is. *
· Dat je leuke buttons en icons gebruikt zodat je identiteit goed naar voren komt. *
Creëer aantrekkelijke marketingmaterialen
· Ontwerp aantrekkelijke banners, advertenties, brochures en andere marketingmaterialen. *
· Houd rekening met je doelgroep en pas de boodschap en het ontwerp aan om hen aan te spreken. *
· Zorg ervoor dat je marketingmaterialen consistent zijn met je visuele identiteit. *
Social media en online aanwezigheid
· Maak professionele profielen op relevante socialmediaplatforms. *
· Gebruik je visuele identiteit consistent in je profielfoto's, omslagafbeeldingen en berichten. *
· Ontwikkel creatieve en relevante content om je merk online te promoten. *
· Maak een marketing kalender en een planning van je posts. *
Monitor en pas aan
· Volg de prestaties van je branding en grafische uitingen, weet wat je statistieken zijn. *
· Luister naar feedback van klanten en pas indien nodig je merkidentiteit aan. *
· Blijf op de hoogte van trends in branding en grafische vormgeving en pas ze toe waar relevant. *
*
Valt het je op dat wij je met alles kunnen helpen? Maak dus gebruik van ons kennis en ervaring. Wij hebben al 10 jaar langs startende ondernemers zoals jij geholpen. Wij hebben de wielen al uitgevonden. Dat scheelt jou zoveel tijd en energie.
Wij hebben voor startende ondernemers speciale pakketten ontwikkelt, waar je zo mee van start kunt gaan. Een start- basis - pakket met ontwerp logo – huisstijl – factuur/offerte papier – visitekaartje – 1 online banner (bijv. LinkedIn) heb je al voor €550,-
En hierop hebben wij allerlei mogelijkheden om aan te vullen, als je bijvoorbeeld ook een website wilt, of hulp bij de opbouw van je sociale media kanalen. Of een mooie brochure of flyer. Net wat je wil.
Laat aan ons weten wat je wensen zijn, dan maken wij op maat een plan met een goede prijs.
Wij denken graag met je mee!
Wij laten graag een kleurrijk vingerafdruk achter op onze opdrachten en op jouw logo!
Wil je eens brainstormen en kijken wat wij voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op!
Krista Peeters Concepts & Design
Stuur ons een berichtje!
Gerelateerde blogs
Wat is een goed logo?
Hoe de juiste lettertypes je merk versterken
Wat staat er op je visitekaartje?
Reactie schrijven