Die kleurrijke vingerafdruk komt ergens vandaan…
Je kent ze wel de logo’s…. meestal in 1 of 2 kleuren…. Wij vinden die zo saai. Tja zo is het nou eenmaal als het om smaak gaat. Zonder dat het nou een smaak blog wordt… wij kunnen echt wel aangeven dat meerdere kleuren logo’s ook echt voordeel hebben. Hieronder geven wij 4 redenen om voor een logo te kiezen die bestaat uit meerder kleuren.
Denk eens aan de Visuele aantrekkingskracht
Multi-color logo's hebben een hogere visuele impact dan enkelkleurige logo's. De combinatie van verschillende kleuren maakt het logo aantrekkelijk en trekt de aandacht van mensen. Daarbij is zijn meerdere kleuren die bij elkaar passen zo’n mooi pallet en zo eigen… dat valt echt meer op!
En bijvoorbeeld bij Merkidentiteit
Kleuren spelen een cruciale rol bij het opbouwen van merkidentiteit. Een multi-color logo stelt merken in staat om verschillende kleuren te gebruiken die passen bij hun merkwaarden, persoonlijkheid en boodschap. Elk van deze kleuren kan een specifieke betekenis of associatie hebben, waardoor het logo een diepere symboliek krijgt. (Lees onze blog met betekenis van kleuren).
Vergeet de Herkenbaarheid niet
Een goed ontworpen multi-color logo kan gemakkelijk herkenbaar zijn en zich onderscheiden van concurrenten. De combinatie van kleuren kan een uniek visueel element creëren dat mensen associëren met het merk. Helemaal op jouw bedrijf en doelgroep gericht.
Veelzijdigheid
Multi-color logo's bieden meer flexibiliteit en veelzijdigheid in bijvoorbeeld het maken en gebruiken van je huisstijl. Ze kunnen effectief worden gebruikt op verschillende achtergronden, advertenties, marketingmaterialen en merchandise. De kleuren kunnen worden aangepast aan de behoeften van elke toepassing, terwijl je de merkconsistentie behoudt. Het is zo fijn om meerdere kleuren in je pallet te hebben, dat geeft zoveel vrijheid om al je uitingen vorm te geven.
Emotionele impact
Kleuren hebben de kracht om emoties en gevoelens op te roepen. Met een multi-color logo kan een merk verschillende kleuren gebruiken om de gewenste emotionele reactie bij het publiek op te wekken. Bijvoorbeeld, rood kan energie en passie symboliseren, terwijl blauw vertrouwen en betrouwbaarheid kan uitstralen. Ook hier weer: Lees onze blog over kleuren en het gebruik hiervan.
Het is ook belangrijk om op te merken dat het gebruik van meerdere kleuren in een logo soms ook uitdagingen met zich meebrengt. Het ontwerp moet goed uitgebalanceerd zijn en de kleuren moeten harmonieus samengaan. Daar heb je dus pro’s voor nodig! ;-) Bovendien kunnen multi-color logo's duurder zijn om te produceren, vooral bij het afdrukken op merchandise of materialen die kleurprecisie vereisen. De oplossing hiervoor is dat wij altijd je logo kunnen omzetten naar 1 kleur of zwart-wit. Dus dan kiezen wij toch de merchandise in een geweldige kleur? Valt ook op!
Over het algemeen kunnen multi-color logo’s dus een effectieve keuze zijn voor bedrijven en merken die een levendige, opvallende uitstraling willen creëren en die verschillende kleuren willen gebruiken om hun merkidentiteit en boodschap te versterken. Wij zijn dé partij die je daarvoor moet vragen! Want wij zetten heel graag onze kleurrijke vingerafdruk op al onze opdrachten, dus ook op die van jouw kleurige logo! Graag zelfs!
Maak een kleurrijke afspraak!
Wij laten graag een kleurrijk vingerafdruk achter op onze opdrachten en op jouw logo!
Wil je eens brainstormen en kijken wat wij voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op!
Krista Peeters Concepts & Design
Stuur ons een berichtje!
Wat is een goed logo?
Kleuren, kleuren en nog eens kleuren
Het verhaal achter het logo van shell
Reactie schrijven