Creativiteit kent geen tijd. Ik kan volledig opgaan in het verzinnen van iets nieuws. Geef mij een uitdaging en ik ga er net zolang mee aan de slag tot er een bruikbaar idee op tafel ligt. Alleen, maar liever samen. In mijn werk heb ik geleerd hoe je maximaal rendement kan halen uit de kennis en talenten van mensen tijdens brainstormsessies. Het zorgt ervoor dat er bruikbare concepten worden ontwikkeld, die draagvlak hebben in de organisatie.
Mensen willen anderen graag helpen. Als er ergens een vraag wordt gesteld, schieten de meeste mensen in de oplossingsmodus. Logisch, want dat hebben we ons aangeleerd. Toch kom je verder als je eerst doorgaat op de vraag. Wat is de achtergrond van de vraag, wat is de context en wat er al met de vraag gedaan. Pas als de vraag is uitgewerkt, kunnen we werken aan een antwoord of oplossing. Dat kan in de vorm van een idee, een activiteit, een dienst of een product.
Ik heb in de loop der jaren veel ervaring opgedaan bij het opzetten en organiseren van evenementen. En passant verzorgde ik ook alle communicatie rondom het evenement. Het mooiste voorbeeld is ons eigen Broccoli Festival. Het heeft me, naast een stapel draaiboeken en checklisten, een groot netwerk en veel kennis opgeleverd. Dat alles kan ik met Krista Peeters Design inzetten voor je organisatie als je overweegt om een evenement op touw te zetten.
Spelenderwijs leren mensen gemakkelijker. Leren mag best leuk zijn en daar kan ik met mijn creativiteit en grafische kennis aan bijdragen.
Binnen de sociale sector heb ik intussen verschillende educatieve programma’s verzorgd ten behoeve van scholing en bijscholing over wet- en regelgeving, zorg en onderwijs. Bijvoorbeeld een bord ‘Ik drink gezond’ als voorlichting voor leerlingen op basisscholen over suiker in frisdrank. In dezelfde lijn vallen ook de verschillende spellen die ik heb ontwikkeld. Een mooi voorbeeld is de ‘Praatjespot’, waarmee lastige thema’s en onderwerpen op een leuke, toegankelijke wijze bespreekbaar kunnen worden gemaakt. En het Welzijnskwartet (zie hier onder).
Regelmatig werk ik met opdrachtgevers samen om een proces vlot te trekken. Mensen lopen dan vast in een vormgevingsconcept of weten niet goed hoe ze verschillende communicatiekanalen kunnen inzetten. Ik zet dan mijn kennis en creativiteit in om te komen tot concrete stappen. Een mooi voorbeeld is een landelijke politieke partij, waarbij de leden van een gemeenteraad er niet uitkwamen hoe ze verschillende thema’s naar de kiezer moesten communiceren. Een ander voorbeeld is een klant die aan de slag wilde met sociale media, maar geen idee had waar te beginnen. Met een workshop ga je actief met je vraagstuk aan het werk en kom je tot concrete resultaten.
Om complexe informatie op aantrekkelijke wijze te brengen, kan je gebruik maken van een infographic. Door de informatie op te delen in bouwstenen en deze op een logische wijze grafisch vorm te geven, zullen mensen de informatie eerder en beter tot zich nemen. Als jij zorgt voor de inhoud, dan zorg ik voor de rest.
van idee tot product | visualisatie | infographic | vormgeving | creatieve communicatie | educatief programma |